12/01/2015

PRZEPIS NA CALZONE

hej !
Dziś przygotowałam dla Was przepis na pyszną Calzone. Wykonanie jest naprawdę proste i bez umiejętności kulinarnych dacie sobie z tym radę.




Potrzebujemy:
*500 gram mąki
*łyżkę drożdży
*łyżkę cukru
*3/4 szklanki wody
*łyżkę soli
*2 łyżki oliwy z oliwek

Do farszu możecie wykorzystać wszystko co akurat macie pod ręką. Ja zrobiłam sos pomidorowy z cebulą, do tego dodałam szynkę i na koniec posypałam serem.

1. Zaczynamy od zmieszania drożdży z wodą oraz cukrem.

2. Mieszamy mąkę z pozostałymi składnikami oraz dodajemy drożdże.

3. Wszystko razem ugniatamy aż powstanie nam idealne ciasto. (10-15 minut)

4. Następnie dzielimy ciasto na trzy kawałki i odstawiamy na mniej więcej pół godziny.


5. Gotujemy sos razem z cebulką. Kroimy szynkę oraz ser.



6. z każdego fragmentu ciasta lepimy koło, musicie uważać żeby nie było zbyt cienkie.

7. Na jedną połówkę ciasta dodajemy cały farsz.

8. Zawijamy wszystko podobnie jak pierogi i zagniatamy na końcach, żeby nic nie wyleciało.


9. Gotowe danie wstawiamy do piekarnika ustawionego na 170 stopni i pieczemy do przypieczenia się wierzchu.


10. Całego "pieroga" dzielimy na 3 części i możemy podawać.



Całej mojej rodzinie bardzo smakowała Calzona. Dajcie koniecznie znać czy robiliście już i jak Wam smakowało.
Miłego wieczoru. Martyna 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

♥